Piackutatás
/
Piackutatás

Piackutatás

Célcsoportkutatás és szegmentáció

Ügyfélelégedettség-mérés

Kommunikációs célú kutatások

Iparági kutatás (adott részpiac feltárására)

Versenytárs- és konkurencia kutatás

Munkavállalói felmérés

Brand image kutatás

Omnibusz kutatások

Célcsoportkutatás és szegmentáció

Minden cég, termék és márka számára fontos, hogy ismerje a fogyasztói piacot és megtalálja az ideális vevő jelölteket. A célcsoportkutatás során azonosítjuk a jelenlegi és a potenciális vásárlói szegmenseket, azok méreteit és főbb jellemzőit, igényeit, az elérésükhöz alkalmas kommunikációs csatornát és üzeneteket. A reprezentatív online kérdőíves kutatás hozzájárul ahhoz is, hogy megismerje azon fogyasztók véleményét is termékéről, akik eddig még nem vásároltak Önnél vagy a versenytárs termékeit használják. Részletes elemzésünk alapján az ügyfél egy kifizetődő marketing stratégiát tud létrehozni.

Kommunikációs célú kutatások

Kommunikációs célú kutatásaink ügyfeleink márkaépítési tevékenységét támogatják. Egy reprezentatív kutatás segít abban, hogy megtaláljuk azokat a kulcsüzeneteket, amelyek a legtöbb fogyasztót elérik, vagy megtaláljuk azokat az aggályokat, melyek távol tartják a vásárlót az adott terméktől, szolgáltatástól. Egy adott területen szakértelmet, hozzáértést mutató kommunikáció képes megerősíteni egy cég piaci jelenlétét, míg a kutatás által biztosított piacismeret segít a sales tárgyalásokon az adott részpiac bemutatásában és a leendő ügyfelek meggyőzésében.

Versenytárs és konkurencia kutatás

A saját célcsoport ismerete mellett elengedhetetlen a versenytársak elemzése, piaci stratégiájuk követése. Ez egyrészt segíti saját fejlesztési lehetőségek belső értékelését, másrészt mind a középtávú, mind a hosszútávú stratégiák meghatározásában nélkülözhetetlen.

Esetileg vagy rendszeres időközönként is el tudjuk végezni konkrét iparági versenytársak elemzését, mind desk kutatások formájában, mind a fogyasztók körében a különböző szereplők megítélésének vizsgálata révén. Ez utóbbi egyben egy iparági brandelemzéssel is kombinálható kutatási módszer.

Brand image kutatás

A brand image kutatásaink során felmérjük, hogy hogyan érzékelik és értékelik a fogyasztók a vizsgált márkát. Ez a módszer segít megérteni, hogy milyen asszociációk, érzelmek és vélemények kapcsolódnak a márkához, és ezek hogyan befolyásolják a vásárlói döntéseket. A cél az, hogy az ügyfél jobban tudja pozícionálni és kommunikálni a márkáját, illetve képes legyen azonosítani azokat a területeket, ahol javítani szükséges a megítélést.

Ügyfélelégedettség-mérés

A mérés hosszútávú célja az elégedettség növelése, melyhez az ügyfélélmény megismerésén és javításán keresztül vezet az út. Az ügyfélelégedettség-mérés során a vállalat visszajelzést kaphat a pozitív, megerősítendő ügyfélélmények mellett a fejlesztendő területekről is. Ez lehet akár egyszeri felmérés, akár rendszeres monitorozása a fogyasztói visszajelzéseknek. Igény szerint megrendelőink saját ügyféladatbázisain is – GDPR konform módon – végzünk ügyfélelégedettségi kutatást.

Iparági kutatás (adott részpiac feltárására)

Iparági kutatásokat is folytatunk (ún. szegmens kutatás, például online szálláspiac, ételkiszállítás, jegypiac, ruhapiac), melynek segítségével megtudhatja, hogy kik a legnagyobb horizontális és vertikális szereplői az adott területnek, valamint jellemezzük a long tail-be tartozó kisebb szereplőket is. Feltárjuk az adott területen legfontosabb nemzetközi és technológiai trendeket, megvizsgáljuk azok hazai piacon való megjelenésének esélyeit és a várható módosulásaikat miközben adaptálódnak a sajátos kelet-európai és magyar piacra. A kutatás különösen hasznos lehet a piacra új szereplőként belépő, vagy új iparágak felé nyitó vállalkozások számára.

Munkavállalói felmérés

A munkavállalók véleményének, gondolkodásmódjának és érzéseinek mélyebb megismerését segítheti egy anonim, a cégtől független ügynökség által vezetett kutatás, amelyben a dolgozók szabadon elmondhatják véleményüket, így a vállalat lehetőséget kap a reagálásra. A rendszeres vagy eseti felmérés irányulhat akár az általános dolgozói elégedettségre és elköteleződésre, akár a munkahelyi kultúrával, vagy épp kultúraváltással kapcsolatos véleményekre, javaslatokra. Megvizsgálhatja a munkaszervezés kérdéseit, a munkavállalói perspektívákat és fejlődési lehetőségeket, illetve az elismerés-megbecsültség kérdéskörét.

A kutatás azon az alapvető feltételezésen alapul, hogy munkavállalók igényeit figyelembe vevő döntések sikeresebb megoldások kidolgozásához, jobb munkahelyi légkörhöz vezethetnek és csökkenthetik a fluktuációt.

Omnibusz kutatások

Omnibusz kutatásainkkal költséghatékony megoldást kínálunk azoknak, akik csupán néhány kérdésre szeretnének választ kapni, esetleg mindössze egyetlen kérdést szeretnének rendszeresen feltenni, hogy lássák az időbeli változásokat. Az online kérdőíves Omnibusz kutatássorozatunk minden második hónapban zajlik egy a magyar lakosságra nézve reprezentatív mintán, és akár néhány kérdéssel is csatlakozhat. A kérdőívbe több megrendelőnk kérdései kerülnek bele, így a költségek is megoszlanak közöttük, az eredmények azonban bizalmasak és minden ügyfelünk számára egyedileg készülnek.