MLBKT Logitalk – A logisztikában az ügyfél az első
/
/
/
/
MLBKT Logitalk – A logisztikában az ügyfél az első

MLBKT Logitalk – A logisztikában az ügyfél az első

2020. június 25-én tartotta a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság 6. Logitalk beszélgetését E-kereskedelmi körkép – avagy a szektor jövője címmel. Az e-kereskedelem jelenlegi helyzetéről és jövőképéről Pintér Róbert, cégünk üzletfejlesztési igazgatója tartott előadástA beszélgetést Hosszú Csilla (Sprinter) vezette, az előadást kerekasztal követte Farkas Gergely (GLS) és Árvai Csaba (Raben Transrészvételével.

webinár elején bemutattuk e-kereskedelmi kutatásaink fontosabb eredményeitAz e-kereskedelem évről évre növekszik, 2019-ben a hazai online forgalom elérte a 781 milliárd forintot. Szinte mindenki vásárolt már legalább egyszer interneten keresztül és egyre gyakrabban is fordulunk ehhez a megoldáshoz, hiszen kényelmes, olcsó és akár még egy járványhelyzet során is biztonságos. Az online piac folyamatos bővülése következtében 2024-re akár az 1700 milliárd forintot is elérheti a hazai e-kereskedelmi forgalom.

Az online vásárlást elsősorban a kényelem, a kedvező ár és a biztonság miatt választják a magyarok. A fizetési és szállítási módok tekintetében egyre tudatosabbak a vásárlók, ha nem találnak számukra megfelelő módot, akkor akár a vásárlástól is elállnak, vagy másik webáruház után néznek. A fizetési módok tekintetében a készpénzmentesség kerül egyre inkább előtérbe, amit a járványhelyzet még jobban megerősít. A legnépszerűbb szállítási módnak a futárszolgálatok számítanak, akik igyekeznek minden fogyasztói igényt kielégíteni és innovatív megoldásokat kínálni a csomagszállításban. 

Az előadást követő beszélgetésben Árvai Csaba elmondta, hogy a futárszolgálatok egyik erőssége, hogy olyan hozzáadott értéket adnak a szállítás során, ami a vásárlók életét megkönnyíti, legyen az nehéz termékek rakodása, vagy épp a koronavírus miatt előtérbe kerülő érintkezésmentes átadás biztosítása. Nagyon fontos azonban, hogy a kínált szolgáltatásokat magas minőségben tudják ellátni, mert a negatív vevői tapasztalatok nem csak az adott cégre, de akár az egész szakmára rossz fényt vethetnek. 

Ha valóban jó szolgáltatást tud nyújtani egy futárszolgálat és a vevőknek pozitív élményük van, akkor akár a magasabb árat is hajlandóak kifizetni, míg, ha negatív tapasztalatok érik őket, akkor hiába olcsóbb egy futárszolgálat, akkor sem fogják azt választani – vélte Farkas Gergely. A széleskörű szállítási lehetőségek felkínálása és az ígért logisztikai szolgáltatások magas minőségű kivitelezése vezethet oda, hogy a webáruház és a fogyasztó számára is pozitív eredménnyel zárul a vásárlási folyamat. 

Pintér Róbert úgy gondolja, a magyar emberek sokszor nem árazzák be megfelelően a saját idejüket és energiabefektetésüket és hajlamosak a pénzben látszólag olcsóbb kiszállítási módot választani a futárszolgálatokkal szemben. Ugyanakkor, ha figyelembe vennénk azt, hogy milyen anyagi és időbeli ráfordításokkal jár például a személyes átvétel, akkor sokkal szívesebben fizetnénk inkább a profi kiszállításért.

Az eseményt az MLBKT élőben közvetítette a Facebook-on, a videó visszanézhető a közösségi oldalon ide kattintva.